Ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. Nr 144 z 2002 r., poz. 1204) , Art. 10.
1. Zakazane jest przesyłanie niezamówionej informacji handlowej
skierowanej do oznaczonego odbiorcy za pomocą środków komunikacji
elektronicznej, w szczególności poczty elektronicznej. (...)
Przy czym, jak mówi Art. 2
2) informacja handlowa - każdą informację przeznaczoną bezpośrednio lub
pośrednio do promowania towarów, usług lub wizerunku przedsiębiorcy lub osoby
wykonującej zawód, (...) oraz informacji o towarach i usługach
niesłużącej osiągnięciu efektu handlowego pożądanego przez podmiot, który
zleca jej rozpowszechnianie, w szczególności bez wynagrodzenia lub innych
korzyści od producentów, sprzedawców i świadczących usługi,(...)
Ustawa z 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczy
(Dz. U. nr 22 z 31 marca, poz. 271), Art. 6.
3. Posłużenie się (...) pocztą elektroniczną (...) w celu złożenia
propozycji zawarcia umowy może nastąpić wyłącznie za uprzednią zgodą konsumenta
Ustawa z 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (tekst ujednolicony na podstawie Dz. U. z 1993 r. Nr 47, poz. 211,
Dz. U. z 1996 r. Nr 106, poz. 496, Dz. U. z 1997 r. Nr 88, poz. 554, Dz. U. z 1998 r. Nr 106, poz. 668, Dz. U. z 2000 r. Nr 29, poz. 356 i Nr 93,
poz.1027)
Art. 16.
1. Czynem nieuczciwej konkurencji w zakresie reklamy jest w szczególności: (...)
5. reklama, która stanowi istotną ingerencję w sferę prywatności, w
szczególności przez uciążliwe dla klientów nagabywanie w miejscach
publicznych, przesyłanie na koszt klienta nie zamówionych towarów
lub nadużywanie technicznych środków przekazu informacji.
Ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną Dz.U. Nr 144 z 2002 r., poz. 1204)
Art. 24.
1. Kto przesyła za pomocą środków komunikacji elektronicznej niezamówione
informacje handlowe, podlega karze grzywny. (...)